پیشنهاد سردبیر

وزرای امور خارجه آمریکا و انگیس امروز (چهارشنبه) وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شدند تا درباره میزان و چگونگی کمک‌های نظامی غرب به اوکراین با مقامات این کشور بحث و تبادل نظر کنند.

وزرای امور خارجه آمریکا و انگلیس وارد کی‌یف شدند

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس امروز وارد پایتخت اوکراین شدند تا با مقامات ارشد دولت اوکراین دیدار و گفت وگو کنند.

بلینکن گفته است که می‌خواهد مستقیماً از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و دیگران بشنود که اهداف کی‌یف در جنگ چیست و واشنگتن چه کاری می‌تواند برای کمک به آن‌ها انجام دهد.

زلنسکی به احتمال زیاد درخواست‌های خود را از متحدانش برای اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد از جمله اتکمز آمریکا و استورم انگلیس علیه خاک روسیه تکرار خواهد کرد.

در واشنگتن و برخی از پایتخت‌های اروپایی نگرانی وجود دارد که صدور این مجوز احتمال درگیری مستقیم غرب با روسیه را افزایش خواهد داد.

بلینکن از اظهار نظر درباره اینکه آیا واشنگتن اجازه استفاده از این سلاح‌های دوربرد را خواهد داد یا نه، خودداری کرد اما گفت که عوامل متعددی در هر تصمیمی دخیل هستند.

وی افزود که «فقط خود سیستم نیست که مهم است. شما باید بپرسید: آیا اوکراینی ها می توانند به طور موثر از آن استفاده کنند و توانایی حفظ آن را دارند؟»

به گزارش ایرنا، زلنسکی بارها از غرب خواسته است تا به نیروهایش اجازه دهد از سلاح‌های دوربرد خود برای حمله به روسیه استفاده کنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت‌های اعمال شده برای استفاده کی‌یف از سلاح‌های دوربرد مثل اتکمز را لغو خواهد کرد، گفت که دولت او اکنون در حال بررسی این موضوع است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که به نظر می رسد واشنگتن قبلاً تصمیم گرفته است به اوکراین اجازه دهد از این سلاح ها برای حملات دوربرد در داخل روسیه استفاده کند.

وی با بیان اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتد، مسکو پاسخ مناسبی خواهد داد، افزود فعلا عملیات ویژه نظامی روسیه به عنوان پاسخ کافی به همه این حملات است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.